Blog | Page 5 | 2Mark-IT

Home » About » Blog

Met offline media haal je 37% meer conversie uit je nieuwsbrief [onderzoek]

93,6 procent van de marketeers gaf in 2010 aan zijn online mediabudget voor de komende 5 jaar te verhogen (Detran Media 2010). Maar is deze al tijden durende trend om een steeds groter deel van het mediabudget op online media in te zetten wel terecht? Is een online campagne wel echt zo effectief als we denken? Of is er sprake van synergie en wordt een deel van de effectiviteit van een online campagne eigenlijk bepaald door offline campagnes? Er zijn al eerder ... Read more

Outbound & inbound marketing: wat is de ideale combinatie?

Laatst kreeg ik de vraag voorgelegd: “Wanneer moet je nu voor outbound marketing gaan en wanneer voor inbound?” Goede vraag vind ik. Pure inbound-evangelisten zijn dat niet met mij eens. Zij zeggen dat de vraag overbodig is, omdat het gedaan is met outbound marketing. Ik vind het wel een goede vraag. Ik denk dat outbound marketing wel degelijk een doel kan dienen, ook als je daarnaast een inbound-strategie hanteert. Juist de combinatie versterkt je marketing. Voordat we hier dieper op ingaan, kort even ... Read more

Met betere content naar een beter resultaat!

In 6 stappen naar betere content en commerce Het is nogal wat, onze Maturity Index. Vorige keer gaf ik al tips over hoe je de maar liefst achttien focuspunten kunt inzetten om de meest optimale content-commerce balans te maken. En natuurlijk om daarmee succes te behalen met je webshop. Maar het is nogal ambitieus om gelijk alles in één keer te veranderen. Daarom een quick guide voor het verbeteren van je webshop en het perfectioneren van de balans tussen content en commerce. Stap 1: definieer ... Read more

Wil jij ook meer conversie behalen uit e-mailmarketing?

E-mail markup: zo behaal je meer conversie op je e-mailmarketing Jouw subject line? Dat is de absolute binnenkopper. Je leest het goed, Google laat je voortaan nog sneller scoren bij je klanten. Gmail-gebruikers weten al lang waar het over gaat: die e-mails met call-to-action knoppen in de onderwerpregel zelf. Deze CTA’s zijn eigendom van Schema.org markup voor e-mail. Deze functie werd in het leven geroepen om jouw e-mail subject line te versterken. Toch is dat niet aan iedereen besteed. Hoog tijd om in ... Read more

Marketing automation: niet alleen voor e-mail

Het online marketingvak is zo oud als het eerste spammailtje. Sindsdien zijn databases, kanalen en optimalisatieprocessen bijna wetenschappelijke materie geworden. Grote adverteerders beginnen sinds kort te begrijpen wat online de mogelijkheden zijn. Waardoor het vak naar een hoger plan moet worden getild. Met behulp van automatisering en IT. De online marketingwereld bevindt zich in een transitie die volgens venture capitalist Ashu Garg nog maar net is begonnen. Niet in termen van digitaliserende media, maar in technisch opzicht. Garg is General Partner van ... Read more

Influencer marketing: ‘Het gaat om passie, niet om de paycheck’

Influencer marketing is het buzzwoord onder marketeers, maar bekende bloggers worden overvoerd met aanbiedingen van merken, of ze alsjeblieft hun product in een blogpost willen aanprijzen. Hoe kom je er als bedrijf toch nog tussen? “Kijk verder dan die bekende bloggers, betrek ze bij je merk en wees authentiek.” Aan het woord is Evert-Jan Heijmans, Strategy Director van First Day of Spring, een strategisch influencer marketingbureau in Amsterdam. Merken zijn enthousiast over het werken met influencers, omdat het dé manier is om een jongere ... Read more

Gooi je content niet weg omwille van videomarketing: mensen lezen nog!

Onderzoeksvraag De afgelopen maanden heb ik onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van online video. Het onderzoek werd opgesteld aan de hand van de volgende vragen: Wat is de informatiebehoefte van de ondervraagden? Wat is de contentbehoefte van potentiële klanten van de opdrachtgever? Op welke manier kan de opdrachtgever hier met een contentstrategie - en specifieker met videomarketing - op inspelen? De meerwaarde van video Met name in de VS is er veel onderzoek gedaan naar video en de meerwaarde die het heeft binnen de marketingcommunicatiemix. Aberdeen toonde bijvoorbeeld ... Read more

Social Media Lunch

Social Media Lunch - content is the currency of social Schrijf u nu in voor de socialmedia lunch 'content marketing' en klik op 'inschrijven'! Voor relaties van 2MARK-IT zijn deze workshops gratis inclusief een heerlijk lunch!   Read more

Online marketing makkelijker meten? Maak een bottom-line doelstelling

Online marketing makkelijker meten? Maak een bottom-line doelstelling De kracht van online marketing zit onder andere in het feit dat veel meetbaar is. Hierdoor zijn marketeers in staat om hun online communicatiemiddelen te beoordelen op wat ze opleveren. Maar de manier waarop dit nu wordt gemeten en de wijze waarop deze resultaten worden beoordeeld, is allesbehalve optimaal. Je moet onderhand een webanalytics expert zijn om de betekenis van alle cijfers te kunnen interpreteren. In dit artikel leg ik uit hoe je hiermee ... Read more

Wat is inbound marketing?

Inbound Marketing definitie Inbound marketing wordt wel omschreven als een vorm van pull-marketing die tot doel heeft om via internet potentiële klanten aan te trekken. Deze marketingstrategie helpt bedrijven om op het juiste moment de juiste content aan de juiste doelgroep aan te bieden. Inbound marketing omvat meer marketingkanalen dan alleen e-mail marketing. Ook zoekmachineoptimalisatie, social media en content marketing zet je hierbij in. Het gaat om een geïntegreerde aanpak van verschillende marketingkanalen met maar één doel: relevante content bieden op het ... Read more
Page 5 of 7« First...34567