Blog | Page 7 | 2Mark-IT

Home » About » Blog

3 simple tips for winning the hearts of an online community

1. Learn what drives each community Every social network offers consumers a unique reason to join: Twitter is about connecting with your interests; Pinterest is about discovering things you want to do; Polyvore is discovering and shopping for fashion. As marketers, our job is to understand what makes each community unique and use that to determine how our brand should participate. For example, at Polyvore, we start by recommending that brands look at how their products are finding their way onto our platform organically, which of ... Read more

Verandert social CRM de manier waarop we tegen klanten aankijken voorgoed?

Wat Fitbit als kleine speler doet, past in de grotere beweging die strategen en marketeers bij bedrijven als KLM, Starbucks en De Bijenkorf maar al te goed kennen. Klantrelatiebeheer, customer relationship management, CRM, maar dan sociaal. Juist de sociale kant van CRM is onontbeerlijk om een bestendige en zich uitbetalende klantrelatie op te bouwen, en tegelijkertijd de klantbetrokkenheid te verhogen. Reguliere relationshipmarketing-principes en CRM helpen bedrijven om de klantrelatie op te bouwen en te behouden, maar dat is onvoldoende om de betrokkenheid ... Read more

Vijf slimme e-mailmarketing innovaties voor 2015

1. Personalisatie en dynamische content Personalisatie wordt door 78 procent van de marketeers in een recente studie van Econsultancy and Adestra genoemd als de belangrijkste vernieuwing in e-mail voor de komende vijf jaar. En daarmee wordt niet bedoeld een voornaam in de aanhef of koptekst. De uitdaging wordt dynamische content, personalisatie op basis van alle persoonlijke informatie die bekend is over de abonnee. Bijvoorbeeld: – Gebruik postcode informatie voor lokale weersinformatie, sportuitslagen en aanbiedingen in winkel ter plaatste (voor zover relevant) – Analyseer de aankoopgeschiedenis ... Read more
Page 7 of 7« First...34567