Lead Management & Digital Selling

You need to have relevant presence in social selling platforms

WE MAKE YOUR LIFE BETTER

Lead Management & Digital Selling

De afgelopen jaren hebben we een forse verandering gezien in het koopprocess. Dit is veranderd van een verkopers naar een kopers bepalende markt. Kopers gaan op onderzoek uit en bepalen welke informatie ze via welke kanalen zelf gaan gebruiken . 72% van het besluitvormingsproces van kopers wordt al online uitgevoerd!

 

Welke digitale strategie gebruik jij om je potentiële klanten te vinden en loyaliteit op te bouwen, om waardevolle kansen te creëren?

 

Door een meer adviserende consultative benadering te gebruiken, trek je de aandacht van de belanghebbenden (PULL) en wek je interesse. Positioneer jezelf als “trusted advisor “, op het juiste niveau. Ga de discussie aan, win vertrouwen, waardoor je uiteindelijk in staat bent om   serieuze leads en opportunities te ontwikkelen.

Opportunity tracking

Opportunity-tracking is een bewezen programma methode, om relevante besluitvormers te vinden en te benaderen, die met standaard marketing methodes niet te benaderen zijn en omzetten in sales gekwalificeerde leads.

 

Het leadproces mag geen éénmalige actie, maar dient een continu process (sales fundament) te zijn, waarbij de lead een gekwalificeerde lead wordt door eengerichte en persoonlijke aanpak, op basis van leadnurtering & scoring over de meest wenselijke kanalen!

 

Hoe kunnen wij helpen bij het ontwikkelen van een continue leadstroom?

Digital Selling or Social Selling

Alleen het gebruik van de telefoon in combinatie met algemene scripts en massa-e-mails, om hoogwaardige gekwalificeerde leads te creëren, werkt niet meer. 79% van de verkopers die sociale media actief gebruiken, presteren 28% beter dan hun collega’s (bron: PeopleLinx).

 

Om aan deze behoefte te voldoen, starten wij met Social listening (tools & kennis), om een persoonlijk- en bedrijfsprofiel te maken en de referenties in kaart brengen voor het verder analyseren van behoeftes en uitdagingen van potentïele klanten. Tevens voor het in kaart brengen van de juiste kanalen.

 

Met een optimale digitale positionering via LinkedIn, Instagram, YouTube, & Twitter van onze klanten als “thought leader“, creëer je een ‘pull” naar jouw profiel en staat de deur open voor het verder ontwikkelen van nieuwe relevante contacten en prospects.

 

Met de inzet van slimme cloud tools zijn we in staat om deze prospects met een specifieke trigger te benaderen, interesse en loyaliteit te creëren, om zo een ideaal startpunt te creëeren voor een digitaal gesprek. Geen eenmalige verkoopactie, maar een continu proces van “digital selling “, om voorspel-bare en waardevolle sales pijplijn te ontwikkelen.

 

Top social selling sales hebben 48% meer opportunitie per kwartaal dan traditionele sales (bron: LinkedIn).

 

Hoe kan Social Selling jouw bedrijf laten groeien? Klik hier voor een business case.

Account Based Marketing (ABM)

Bij het ontwikkelen van projecten bij Enterprise organisaties, zijn volgens onderzoek, 8 – 12 mensen betrokken bij het besluitvormingsproces. ABM onderscheidt zich van andere marketing methodes, doordat het alle relevante mensen, interessante invalshoeken en uitdagingen van een organisatie in kaart brengt.

 

In plaats van te eindigen met een organisatie die qua doelgroep goed bij je past om je producten aan te bieden, bepaal je bij ABM eerst je doelgroep organisatie. Dan identificeer je uiteindelijk interessante opportunities, waar je vervolgens  pro-actief mee aan de slag gaat.

 

Onze bewezen Social Selling Account Based marketing methode & tools voor het specifiek ontwikkelen van Enterprise-accounts, biedt juist die mogelijkheden om de juiste beslissers en beïnvloeders te vinden en daarmee een dialoog aan te gaan.

Voor een professioneel ABM-programma:

  • Gebruiken we onze ABM-tools, om een ​​ABM-plan per account te ontwikkelen
  • Doen wij onderzoek op basis van trigger-, insight- en reference Social Selling-technieken, om de juiste beslissers en behoefte te vinden
  • Gebruiken wij gepersonaliseerde content & messages, voor het traceren van gekwalificeerde opportunities voor het ontwikkelen van (virtuele) afspraken

Social Selling Managed Services

Voor onze klanten hebben we een social selling managed services-oplossing ontwikkeld, welke maandelijks leads & opportunities oplevert. Een gestructueerde aanpak, met een duidelijk maandelijks budget en KPI’s, waarbij we de sales pijplijn continue ontwikkelen.

Wij zien dat elke organisatie effectiever gaat functioneren en ook dat sales zich nu kan gaan richten op de echte sales deals en projecten!

 

Hoe zorg jij ervoor dat jouw resultaten in 2020 worden overtroffen?

 
Sociale Selling Methode

Met succesvolle social Selling kun je jouw (digitale) netwerken optimaal gebruiken om nieuwe relaties op te bouwen.

Op basis van onderzoek en ervaring hebben we een effectieve methode ontwikkeld met het acroniem  P.L.E.A.S.E. 

 

Met deze methode zijn wij in staat, om de juiste stappen te nemen, voor een succesvolle brede Social Selling implementatie binnen elke organisatie.

Social Selling Resultaten

Social Selling biedt als enige methodiek de mogelijkheid om sales doelen te realiseren, die met traditionele methodes ondenkbaar zijn, denk aan:

  • Account Initiatief – effectief ontwikkelen van nieuwe “wens “ (enterprise) klanten naar gedefinieerde potentiële markt/ doelgroep!
  • Kennis overdracht – onze ervaren consultants trainen & coachen sales & marketing graag, om hun Social Selling-competenties te gebruiken.
  • KPI’s – realiseren van: nieuwe netwerkconnecties t/m C-level, digitale gesprekken & gekwalificeerde (virtuele) afspraken en opportunities.
  • Positionering binnen sociale netwerken – optimiliseren van digitale positionering van personen en brand als “Thought leader”.

Virtuele B2B-matchmaking

Met onze eerste virtuele B2B-matchmaking platform, kunnen deelnemers eenvoudig en snel persoonlijke afspraken maken, vanuit thuis of op het werk en zo eenvoudig deelnemen aan het online programma en sessies.
Een unieke combinatie van een online evenementen platform voor: evenementen, congressen, klantendagen en seminars. Met een unieke combinatie van persoonlijke 1 op 1 virtuele afspraken.

 

Eén op één afspraken, maar niet face-to-face
Er zijn situaties waarbij evenement deelnemers elkaar niet kunnen ontmoeten in levende lijven. Met ons geïntegreerde virtuele evenementen oplossing, kunnen deelnemers online event deelname en vergaderingen boeken, van interesse tot virtuele afspraken op de dag zelf, met één klik, zonder dat deelnemers door verschillende applicaties van derden hoeven te manoeuvreren.

 

Uiteraard wordt er met verschillende tijdzones rekening gehouden en zijn de deelnemers automatisch op de hoogte van de (resterende) duur van de vergadering.

 

Klik hier voor meer informatie of neem een kijkje op ons virtuele evenementen platform?

GET IN TOUCH

Heeft u vragen?

Meer weten over onze dienstverlening? Laat uw contactgegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
U kunt ons ook bellen en wij helpen u graag verder.
+31 6506 637 33